سخن مدیر:

میزکارتان را تمیز کنید ! توصیه ای مهم برای تمیزی محیط کار

بدون دیدگاه

میزکارتان را تمیز کنید ! توصیه ای مهم برای تمیزی محیط کار

تمیزی محیط کار

تمیزی محیط کار

اگر شما اوقات زیادی را در پای میز کارتان به سر میبرید و هر روز با آن سر و کار دارید باید همین الان دست به کار شوید و اگر میزتان به هم ریخته و کثیف است آنرا مرتب و تمیز کنید.
همین الان که این پست را میخوانید بعد از تمیز کردن اتاق و میز کاری خود این پست را نوشته ام و پس از آن یک انگیزه برای پست گذاشتن در این باره در سایت به سرم زد.
تمیزی و مرتب بودن نه تنها محیط کار بلکه پیرامون زندگی ما تاثیر بسیاری در ذهنیت ما دارد و باعث میشود ما نسبت به پیرامون خود شاداب تر و با انگیزه تر باشیم مخصوصا اگر محیط کار این طور باشد.
کار کردن در بعضی مواقع سخت میشود و دیگر حسابی خسته اید و بریده اید و چیزی که پیرامون شماست یک محیط کاری به هم ریخته نامرتب است شاید با خود بگویید که همین طور خوب است و حوصله ی مرتب کردن ندارید اما فقط کافیست شروع به تمیز کردن و مرتب کردن محیط پیرامون خود کنید بعد متوجه خواهید شد که هم سرگرم شده اید و از بی حوصلگی رها یافته اید و هم از محیط پیرامونی که حالا تمیز و مرتب شده لذت میبرید و بعد میتوانید کار خود را با انگیزه ادامه دهید.
فقط کافیست که شروع کنید و یک دست حسابی به سر و گوش محیط کاریتان بکشید آن وقت خواهید دید که این کار را هر چند یک بار باید انجام دهید.
تمیزی رکن مهمی است هم برای خود انسان هم محیطی که در آن به سر میبرید خودتان در نظر داشته باشید که شما به یک اتاق نامرتب با میز کاری شلوغ میروید در اولین حضورتان و مشاهده ی این تصویر میل کاری شما بسیار کم خواهد بود و شما با یک حالت کسل کار خود را ادامه میدهید اما حال تصور کنید که با یک محیط کاری مرتب و تمیز روبرو هستید به محض ورود به این محیط بار مثبت به سمت شما کشانده خواهد شد شما با یک انگیزه و روحیه ی بالا کار خود را شروع خواهید کرد .
به عنوان مثالی دیگر شخصی برای کاری که دارد وارد دفتر کاری شما میشود اگر دفتر کاری شما یک محیط تمیز و زیبا داشته باشد یک نوع بار مثبت شخص در حال ورود را در برمیگیرد و شخص از حضورش در آن محیط رضایت دارد و یک ذهنیت خوب از شما و محیط کاری در ذهنش نقش میبندد.
تمیزی محیط کار

تمیزی محیط کار

 

“اگر میز کار شما بهم ریخته باشد، دیگر نه فضایی برای کار کردن خواهید داشت نه فضایی برای خلاقیت”

به این هشت موردی که از سایت دیگر گردآوری کرده ایم توجه کنید :
نکاتی مهم برای تمیزی محیط کار :
1- یک جعبه تهیه کنید.
همه ما جعبه‌هایی مختص ایمیل‌های دریافتی داریم اما بسیاری از مردم یک جعبه بر روی میز کار خود قرار نمی‌دهند. شما به جایی نیاز دارید که برگه‌های خود را در آن بگذارید. در غیر اینصورت این برگه‌ها همه جا پخش شده و میز کارتان را بهم می‌ریزند.
۲- یک سطل زباله نزدیک خود بگذارید.
اگر مجبورید برای استفاده از سطل زباله از پشت میز خود بلند شوید، پس سطل زباله از شما خیلی دور است. مطمئن شوید دسترسی به سطل زباله برایتان آسان باشد.
۳- برگه‌های ورودی را به حداقل برسانید.
از ورود سیلی از کاغذهای آتی جلوگیری کنید یا دست کم از تعداد آنها کم کنید. مجلات غیرضروری را در مکان دیگری قرار دهید، تعداد گزارشات کاغذی و یادداشت ها را کاهش دهید .اگر به نسخه پرینت شده‌ی برگه‌ای نیاز ندارید از قرار دادن آن بر روی میز خودداری کنید.
۴- از شر آشفتگی‌های غیر ضروری خلاص شوید.
آیا به تمام خرت‌وپرت‌ها و لوازم روی میزتان نیاز دارید؟ اگر مفید نیستند آنها را از روی میز کار خود بردارید. لازم نیست بیش از حد وسواس نشان دهید، فقط وسایل موردنیاز را روی میز کارتان قرار دهید.
۵- اوقاتی را برای نظافتِ منظم در نظر بگیرید.
اگر یک ماه است که میز خود را تمیز نکرده‌اید مرتب کردن آن شاید چند ساعت طول بکشد، اما اگر هر روز نظافت کنید شاید فقط چند دقیقه برای نظافت نیاز داشته باشید. با تعیین زمان خاصی برای نظافت روزانه، کارِ مرتب کردن محل کار خود را آسان‌تر کنید.
۶- هرگاه تردید دارید، دور بریزید.
شما معمولا به ۹۹ درصد از برگه‌هایی که نگه می‌دارید، نیاز نخواهید داشت. هرگاه تردید دارید آنها را دور بریزید. اگر واقعاً به نسخه کاغذی و چاپی نیاز دارید، مطمئن شوید یک سیستم بایگانی دارید و در آن برگه‌ها را در جایی قرار می‌دهید که بعدها می‌دانید کجا قرار دارند.
۷- اسکن کنید.
آیا بهایی که بابت یک اسکنر می‌پردازید ارزش آرامش و نظمی را دارد که این دستگاه بهمراه می‌آورد؟ بله! پس با اسکن کردن برگه‌ها یا تبدیل آنها به فایل‌های PDF از شر آشفتگی آنها خلاص شوید.
۸- قبل از اینکه محل کار خود را ترک کنید میزتان را مرتب کنید.
اگر پس از ترک محل کار در پایان ساعت کاری احیاناً رئیس‌تان به میز شما سر بزند آیا به آنچه که او خواهد دید افتخار می‌کنید؟ بهترین زمان برای تمیز کردن میز، پایان روز است. با نظافت میز، روز کاریتان به پایان می رسد و برای یک شروع نو و منظم در روز بعد آماده خواهید بود. محیط کاریِ سازمان یافته و منظم به شما کمک می‌کند کار بیشتری انجام دهید. با این کار به جای انباشتن کارهای جدید بر روی برگه‌های قدیمی، در واقع فضایی برای کار کردن خواهید داشت.
ترجمه و گرد آوری توسط پونیشا – برگرفته از:  timemanagementninja.com
تمیزی محیط کار

تمیزی محیط کار

کلام آخر :
همانطور که خواندید تمیزی و مرتب بودن محیط کاری تاثیری شگفت در انجام و ادامه ی کار دارد و محیطی که در آن کار میکنید ملزم این است که به آن برسید چرا که با این کار به خودتان کمک شایسته و بزرگی نموده اید و هم با این کار انگیزه ی شما برای ادامه و انجام کار تقویت شد و هم روحیه شما شاداب تر میشود .

 

نارنجی پلاس + بخش مقالات سبک زندگی

  • نویسنده
    نارنجی پلاس
  • تعداد بازدید
    510 views
0دیدگاه فرستاده شده است.
شما هم دیدگاه خود را بنویسید
نوشته‌های ویژه